Właściwe użytkowanie Bizona nie polega jedynie na utrzymywaniu właściwych smarowideł. Inne działania oprócz tych głównych także mają znaczenie, jeśli chcemy utrzymać stałość pracy tej maszyny.
W dzisiejszym wpisie Przedstawimy Państwu poradnik dotyczący zakładania nowego pasa jezdnego w tym kombajnie.
Ten element Bizona jest główną częścią przenoszenia napędu do jazdy maszyny. Jego zadaniem jest przenoszenie obrotów silnika do przekładni bez stopni – za jej pośrednictwem normowana jest prędkość jazdy Bizona.
Główną oznaką tego, że pas jezdny zużył się, jest jego poślizg, co zostało spowodowane wytarciem jego bocznych ścian. W rezultacie Bizon nie ma zdolności do jazdy – pomimo tego, że obroty silnika są wysokie. Takie przypadki zdarzają się głównie podczas jazdy pod wzniesienie oraz jazdy po obszarze, który jest wilgotny.

Jak dokonać wymiany pasy?

Najpierw trzeba zdjąć zużyty pas jezdny znajdujący się na kołach pasowych. W sytuacji pozostałości pasa, na skutek jego niezbyt dobrej jakości oraz mocnych uszczerbków, trzeba przeprowadzić kontrolę, by pozbyć się pozostałości starego pasa. Następnie koniecznie trzeba sprawdzić koła pasowe i wariator pod względem tego jak mocno są zużyte. Jeśli wynikną jakieś uchybienia – naprawmy te części, albo załóżmy nowe.

Dalej trzeba ustawić wał silnika tak, by koło pasowe było umieszczone równolegle do innych, natomiast oś silnika – prostopadle do ramy kombajnu. Na tym poziomie zakłada się pas, a później nastawia się wariator z użyciem śrub regulacji.
Teraz trzeba naprężyć pasy klin., włączyć silnik Bizona, a później umieścić przekładnię w jej środku przy zachowaniu niewielkich obrotów silnika. Po upływie krótkiego czasu trzeba wyłączyć silnik, poprawić naprężenie pasa jezdnego, wyłącznie wtedy, gdy silnik nie jest uruchomiony.

Ostatnim zadaniem jest skontrolowanie położenia każdego koła pasowego oraz wariatora, a także ustawienie siłownika kierującego wariatorem.